14 Квітня 2009
7-10 квітня 2009 року Національне агентство з акредитації України за участі представників центральних органів виконавчої влади, ДАІ МВС України, ДП «ДержавтотрансНДІпроект», міжнародних експертів, аудиторів та інших економічних операторів цієї галузі в м. Алушта провело конференцію «Оцінка відповідності в галузі автомобільного транспорту: державний технічний огляд, випробування, сертифікація».
Під головуванням першого заступника Голови НААУ Пазюка А.В. розглядались такі питання:
- Стан запровадження нової процедури проведення державного технічного огляду в Україні
- Мета, завдання та практичні аспекти системи державного технічного огляду
- Законодавче регулювання оцінювання відповідності у сфері автомобільного транспорту
- Нормативно-правова база з питань перевірки технічного стану КТЗ
- Роль акредитації на міжнародному та національному рівні
- Правила та процедури НААУ при акредитації ООВ
- Вимоги національних стандартів гармонізованих з міжнародними у сфері акредитації ООВ (ДСТУ ISO/IEC 17020 та ДСТУ ISO/IEC 17025)
На конференції було відзначено наступне:
- запровадження інструментального контролю при проходженні перевірки колісних транспортних засобів (КТЗ) під час державного технічного огляду та покладення функції щодо цієї перевірки на суб’єктів господарювання сприяє підвищенню рівня безпеки, екологічності КТЗ, відповідає світовій практиці, вимогам міжнародних та європейських норм і стандартів;
- впровадження нової процедури проходження державного технічного огляду гальмується відсутністю нормативно-правових актів щодо вимог до технічного стану КТЗ, порядку проведення перевірки технічного стану КТЗ, вимог до обладнання для перевірки технічного стану КТЗ, оновлених стандартів з вимог безпеки до технічного стану КТЗ та методів контролю, ухвалення яких передбачено Концепцією реформування системи державних технічних оглядів;
- для розвитку цивілізованого ринку послуг з перевірки технічного стану КТЗ шляхом створення мережі пунктів технічного контролю необхідно запровадити гнучке тарифне регулювання, що враховувало б трудомісткість послуг, заохочення суб’єктів, які надають більш широкий асортимент послуг, обслуговують пільгові категорії населення за зниженою ціною та надають послуги у віддалених районах;
- призначення суб’єктів як органів з оцінки відповідності в галузі автомобільного транспорту, у тому числі з перевірки переобладнаних КТЗ, здійснюється з порушенням Закону України «Про дорожній рух», Закону України «Про автомобільний транспорт», Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» без підтвердження технічної компетентності таких суб’єктів шляхом акредитації в Національному агентстві з акредитації України, що знижує рівень якості послуг з оцінки відповідності та безпеки КТЗ.