Останні півроку НААУ, його посадові особи стали об’єктом тиску та упереджених дій

Останні півроку НААУ, його посадові особи стали об’єктом тиску та упереджених дій. Про це колектив НААУ інформував Верховну раду, Уряд, Президента України в Зверненні від 12.04.2019 (посилання 1).

За пройдешній час мало що змінилось. Більшість посадових осіб та установ зробили тільки  відписки (в установлені терміни).

Разом з тим:

  • почали поширюватися різні чутки щодо НААУ, які не відповідають дійсності;
  • вже й в країні  спостерігається суспільне   урозуміння реальної суті такого опікування з боку правоохоронних органів та НАЗК (посилання 2).

Суть викладеного в посиланні 2 полягає в тому, що через правоохоронні органи та органи  з питань запобігання корупції здійснюється незаконний тиск на посадових осіб шляхом притягнення до адміністративної відповідальності у сфері запобігання корупції за правопорушення, які ними не вчинялись.

Національне агентство з акредитації України (НААУ) не стало виключенням.

НАЗК та органи Національної поліції України почали відносити посадових осіб НААУ (хоча до листопада 2018 року з їх боку ми такими не вважались!) до осіб, зазначених у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (тобто осіб, яких стосується дія статей щодо конфлікту інтересів відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції»).

НААУ за роз’ясненням свого статусу  неодноразово зверталось до НАЗК (посилання 3)але у відповідь отримало роз’яснення що ми повинні діяти у межах чинного законодавства (посилання 4).

НААУ з цього приводу також звернулось до Міністерства юстиції України, дане звернення ними було перенаправлено до НАЗК (посилання 5). У свою чергу НАЗК повідомило НААУ, що ми як господарюючий суб’єкт самостійно визначаємо свій статус та повинні діяти в межах чинного законодавства (посилання 6).

Нарешті, НААУ звернулось до Інституту держави і права ім. В.М. Корецького Національної академії наук  України (далі – Інституту держави і права) із Заявою про дослідження цього питання у сфері права. Інститут держави і права надав НААУ висновок, що посадові особи НААУ не відносяться до осіб, зазначених у пунктах 12 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (яких стосується дія статей щодо конфлікту інтересів відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» ), (висновок додається у посиланні 7).

Отже, притягнення до адміністративної відповідальності  посадових осіб НААУ за правопорушення у сфері запобігання корупції є неправомірними та шкодять національним інтересам України, так як саме зараз триває перевірка НААУ на відповідність вимогам до підписанта Угоди про визнання з боку Європейської асоціації з акредитації (ЕА) (посилання 8).

Наразі питання розглянуто судом.

30 липня 2019 року Печерський районний суд м. Києва  постановив провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно Голови НААУ Горицького Віктора Михайловича за ч.2 ст. 172-6, ч.1, ч.2 ст. 172-7 КУпАП закрити у зв’язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення ( копія Постанови у посиланні 9).

Менеджмент і працівники НААУ сподіваються, що законність і правовий порядок в Україні переможуть.